28 de dezembro de 2003

Como nem tudo são tristezas…

… recebi um mail, de um colega meu, onde me dava notícia de um estudo muito prometedor. Embora ponha as minhas dúvidas sobre a qualidade científica do trabalho, pois a revista “Friday's Journal of Medical Research” nem consta das bases de dados médicas, aqui vai um pequeno resumo:
“The reasearch consisted of two groups, 6,246 women ages 25 to 45 who had performed fellatio and swallowed on a regular basis over the past five to ten years, and 9,728 women who had not or did not swallow. The group of women who had performed and swallowed had a breast cancer rate of 1.9 percent and the group who had not, had a breast cancer rate of 10.4 percent.”
É notável, tamanho efeito protector de tão simples acto… o que me leva a chamar a atenção, do meu colega explicador, para que passe a difundir esta excelente medida de saúde pública!
Mas, mesmo que não acreditemos nestes números ou que, sensatamente, julguemos que não passa de mera coincidência, sempre podemos ir seguindo o conselho dos autores, como quem não quer a coisa:
"Only with regular occurance will your chances be reduced, so I encourage all women out there to make fellatio an important part of their daily routine," said Dr. Helena Shifteer, one of the researchers at the University. "Since the emergence of the research, I try to fellate at least once every other night to reduce my chances."

Sem comentários: